خوش آمديد!
08:53 جمعه 14 ارديبهشت ماه ، 1403
سايت مهندس لاچيني | پروژه ها و آموزش الكترونيك و تابلوروان: تالار گفتمان

HLachini.elewiz.com :: نمايش موضوعات - نحوه نمايش انيميشن بروي تابلو

نحوه نمايش انيميشن بروي تابلو
رفتن به صفحه 1, 2, 3, 4, 5  بعدي
 

ارسال موضوع جديد  پاسخ به اين موضوع   ارسال تشکر 

   HLachini.elewiz.com صفحه اول انجمن -> تابلو روان -> نقشه و سورس برنامه های تابلو روان

نمايش موضوع قبلي :: نمايش موضوع بعدي  
نويسنده پيغام

afsharan
کاربر فعال
کاربر فعال

وضعيت: آفلاين
21 دي ماه ، 1387
تعداد ارسالها: 28
امتياز: 6
تشکر کرده: 6
تشکر شده 28 بار در 25 پست

محل سكونت: مشهد مقدس

ارسالارسال شده در: يكشنبه، 22 دي ماه ، 1387 09:33:58    موضوع مطلب: نحوه نمايش انيميشن بروي تابلو پاسخ همراه با اعلان

با سلام
قبل از هرچيز از زحمات آقاي مهندس لاچيني تشكر ميكنم با آرزوي سربلندي و موفقيت بيشتر
من مي خوام يك تابلوي روان طراحي كنم كه بتونه انيميشن رو نشون بده اندازه تابلو 32*128 ميباشد لطفا راهنمايي كنيد

بازگشت به بالا

رويت مشخصات كاربر ارسال پيغام شخصي
کاربرانی که برای این ارسال از afsharan تشکر کرده اند
تشکرهاي ثبت شده از ايجاد کننده تاپيک :
 

SoS
مدیر سایت
مدیر سایت

وضعيت: آفلاين
11 شهريور ماه ، 1387
تعداد ارسالها: 569
امتياز: 371
تشکر کرده: 15
تشکر شده 334 بار در 201 پست


ارسالارسال شده در: يكشنبه، 22 دي ماه ، 1387 12:42:37    موضوع مطلب: تابلوروان GIF و پورت سریال پاسخ همراه با اعلان

سلام دوست گرامی ، ممنون از ابراز لطف شما.
فایل برنامه دمو و نقشه تابلو روان برایتان ارسال.
تصویر برنامه :






آخرين ويرايش توسط SoS در تاريخ دوشنبه، 15 تير ماه ، 1388 10:23:15; دفعات ويرايش در مجموع 2 مرتبه

بازگشت به بالا

رويت مشخصات كاربر ارسال پيغام شخصي بازديد از سايت ارسال كننده مطلب
کاربرانی که برای این ارسال از SoS تشکر کرده اند afsharan, rasol-gh,

afsharan
کاربر فعال
کاربر فعال

وضعيت: آفلاين
21 دي ماه ، 1387
تعداد ارسالها: 28
امتياز: 6
تشکر کرده: 6
تشکر شده 28 بار در 25 پست

محل سكونت: مشهد مقدس

ارسالارسال شده در: دوشنبه، 23 دي ماه ، 1387 09:43:34    موضوع مطلب: تابلوروان GIF و پورت سریال پاسخ همراه با اعلان

اگه میشه نحوه کار با فایلهای گرافیکی(انیمیشن) رو توضیح بدین

بازگشت به بالا

رويت مشخصات كاربر ارسال پيغام شخصي
کاربرانی که برای این ارسال از afsharan تشکر کرده اند

SoS
مدیر سایت
مدیر سایت

وضعيت: آفلاين
11 شهريور ماه ، 1387
تعداد ارسالها: 569
امتياز: 371
تشکر کرده: 15
تشکر شده 334 بار در 201 پست


ارسالارسال شده در: دوشنبه، 23 دي ماه ، 1387 10:36:14    موضوع مطلب: تابلوروان GIF و پورت سریال پاسخ همراه با اعلان

دوست عزبز، در ابتدا ما باید یک فایل انیمیشن GIF داشته باشید که البته میتوانید با استفاده از نرم افزاری همچون Ulead GIF Animator به طراحی انیمیشن دلخواه خود بپردازید. سپس از بخش Type گزینه Animation را انتخاب کنید. حالا برروی دکمه Open کلیک کنید و از پنجره باز شده مسیر فایل انیمیشن را بدهید. خواهید دید که در صورتیکه مراحل فوق را درست انجام داده باشید ، دکمه Play هم فعال میشود و بر روی ماتریس LED برنامه هم فریم اول انیمیشن نشان داده میشود و در بخش دیگر برنامه عدد تعداد فریمهای انیمیشن و شماره فریم در حال نمایش که فعلا صفر است را نشان میدهد و حتی شما مدت زمان تاخیر بروی این فریم انیمیشن را میتوانید ببینید. در اینجا میتوانید با زدن دکمه Paly پیش نمایش فایل انیمیشن را ببینید. و در صورتی که لازم بود میتوانید با اسکرول عمودی مفداری تصویر را در جهت عمودی جابجا کنید ، دقت داشته باشید که با تغییر اسکرول عمودی در تابلو هم تصویر به همان اندازه جابجا میشود ولی اسکرول افقی برای چک کردن تصویر و یا متن بزرگ است. که در تابلوروان تاثیری ندارد.
شما میتوانید با زدن دکمه Add انیمیشن را تایید کنید تا در لیست برنامه آدرس آن ظاهر شود. در مورد تصویر و انیمیشن در لیست فقط آدرس فایل نشان داده میشود ولی برای متن خود متن در لیست قرار میگیرد.
در صورتیکه در لیست بخواهید آیتمی را حذف کنید کافیست بر روی آن کلیک کرده و دکمه Remove را بزنید.
برای ایجاد تغییر در هر آیتم پس کلیک بر روی آن تغییرات را اعمال کنید و سپس دکمه Change را بزنید تا تغییرات ثبت شود.


آخرين ويرايش توسط SoS در تاريخ چهارشنبه، 25 دي ماه ، 1387 15:05:33; دفعات ويرايش در مجموع : 1 مرتبه

بازگشت به بالا

رويت مشخصات كاربر ارسال پيغام شخصي بازديد از سايت ارسال كننده مطلب
کاربرانی که برای این ارسال از SoS تشکر کرده اند

afsharan
کاربر فعال
کاربر فعال

وضعيت: آفلاين
21 دي ماه ، 1387
تعداد ارسالها: 28
امتياز: 6
تشکر کرده: 6
تشکر شده 28 بار در 25 پست

محل سكونت: مشهد مقدس

ارسالارسال شده در: چهارشنبه، 25 دي ماه ، 1387 09:12:42    موضوع مطلب: تابلوروان GIF و پورت سریال پاسخ همراه با اعلان

با تشکر
من می خوام نحوه کار با برنامه نویسی رو توضیح بدین که در ویژوال بیسیک
چه طوری یک فایل gif رو وارد برنامه میکنید وچه جوری اطلاعات از روی آن میخوانید

بازگشت به بالا

رويت مشخصات كاربر ارسال پيغام شخصي
کاربرانی که برای این ارسال از afsharan تشکر کرده اند

SoS
مدیر سایت
مدیر سایت

وضعيت: آفلاين
11 شهريور ماه ، 1387
تعداد ارسالها: 569
امتياز: 371
تشکر کرده: 15
تشکر شده 334 بار در 201 پست


ارسالارسال شده در: چهارشنبه، 25 دي ماه ، 1387 14:57:46    موضوع مطلب: تابلوروان GIF و پورت سریال پاسخ همراه با اعلان

دوست عزیز ، فعلا نمیتونم در مورد این مطلب توضیح بدم. چون جزو بخشی از فوت و فن کار هست و نسبتا هم در مورد فایلهای GIF پیچیده. Wink
فقط در حال حاضر میتونم براتون سورس برنامه تابلوروانی که با ویژوال بیسیک VB نوشتم رو بفرستم. که صد البته با دریافت هزینه آن خواهد بود.
اینم رو هم بگم که اوایل که من نوشتن این برنامه را شروع کردم، به همین مشکل برخوردم و هرچی تو اینترنت گشتم و در جاهای مختلف سئوال کردم به نتیجه ای نرسیدم. تا اینکه تو جایی غیر از اینترنت که اصلا هم انتظارش رو نداشتم پیدا کردم. Laughing
بالاخره قدیمی ها گفتن که جوینده، یابنده است. Very Happy

بازگشت به بالا

رويت مشخصات كاربر ارسال پيغام شخصي بازديد از سايت ارسال كننده مطلب
کاربرانی که برای این ارسال از SoS تشکر کرده اند

afsharan
کاربر فعال
کاربر فعال

وضعيت: آفلاين
21 دي ماه ، 1387
تعداد ارسالها: 28
امتياز: 6
تشکر کرده: 6
تشکر شده 28 بار در 25 پست

محل سكونت: مشهد مقدس

ارسالارسال شده در: پنجشنبه، 26 دي ماه ، 1387 09:53:37    موضوع مطلب: پاسخ همراه با اعلان

شما گشتید کسی رو پیدا نکردید ولی من شما رو تازه پیدا کردم
از تجربیات شما استفاده خواهم کرد تا بتونم یک فایل انیمیشن رو
نمایش بدم البته باراهنمایی های شما
با تشکر

بازگشت به بالا

رويت مشخصات كاربر ارسال پيغام شخصي
کاربرانی که برای این ارسال از afsharan تشکر کرده اند

parva
کاربر جدید
کاربر جدید

وضعيت: آفلاين
26 دي ماه ، 1387
تعداد ارسالها: 1
امتياز: 0
تشکر کرده: 0
تشکر شده 2 بار در 1 پست


ارسالارسال شده در: پنجشنبه، 26 دي ماه ، 1387 16:30:33    موضوع مطلب: پاسخ همراه با اعلان

سلام
مهندس لاچيني كار شما واقعا جاي تشكر داره چون امروزه كم پيدا ميشن افرادي كه
براي ديگران وقت بزارن اونم رايگان مباحث بسيار خوب و عاليست اميدوارم باز هم ادامه داشته باشه
اگر لطف كنيد براي طراحي يك تابلوي 32*128 تا جايي كه ممكنه مطلب يا نقشه و برنامه برام بفرستين ممنون ميشم

بازگشت به بالا

رويت مشخصات كاربر ارسال پيغام شخصي
کاربرانی که برای این ارسال از parva تشکر کرده اند afsharan,

SoS
مدیر سایت
مدیر سایت

وضعيت: آفلاين
11 شهريور ماه ، 1387
تعداد ارسالها: 569
امتياز: 371
تشکر کرده: 15
تشکر شده 334 بار در 201 پست


ارسالارسال شده در: جمعه، 27 دي ماه ، 1387 11:31:02    موضوع مطلب: انیمیشن GIF در تابلوروان پاسخ همراه با اعلان

از اینکه این سایت توانسته بخشی از اطلاعات مورد نیاز شما را در زمینه تابلوروان تامین کنه و باعث جلب رضایت شما شده خوشحالم. و حتما در ادامه آموزش تابلوروان با نکات بیشتری آشنا خواهید شد. البته در این میان نباید از این موضوع غفلت کرد که همه چیز را همگان دانند. پس با تلاش مشترک میتوانیم به نتایج بهتری برسیم.

بازگشت به بالا

رويت مشخصات كاربر ارسال پيغام شخصي بازديد از سايت ارسال كننده مطلب
کاربرانی که برای این ارسال از SoS تشکر کرده اند afsharan,

afsharan
کاربر فعال
کاربر فعال

وضعيت: آفلاين
21 دي ماه ، 1387
تعداد ارسالها: 28
امتياز: 6
تشکر کرده: 6
تشکر شده 28 بار در 25 پست

محل سكونت: مشهد مقدس

ارسالارسال شده در: شنبه، 28 دي ماه ، 1387 07:23:08    موضوع مطلب: پاسخ همراه با اعلان

با سلام
اگه میشه ساختار فایل های gif توضیح بدین ممنون می شم

بازگشت به بالا

رويت مشخصات كاربر ارسال پيغام شخصي
کاربرانی که برای این ارسال از afsharan تشکر کرده اند

SoS
مدیر سایت
مدیر سایت

وضعيت: آفلاين
11 شهريور ماه ، 1387
تعداد ارسالها: 569
امتياز: 371
تشکر کرده: 15
تشکر شده 334 بار در 201 پست


ارسالارسال شده در: شنبه، 28 دي ماه ، 1387 23:19:10    موضوع مطلب: ساختار انیمشن و تصاویر GIF پاسخ همراه با اعلان

توضیح در مورد این فرمت نیاز به این داره که شما نسبتا با سایر فرمت های تصویری مثل bmp, jpg آشنا باشید.فرمت استاندارد ویندوز همان bmp است که برای هر پیکسل تصویر اطلاعات مجزایی وجود دارد. مثلا برای تصاویر تک رنگ(سیاه و سفید) فقط یک بیت استفاده میشه. و برای تصاویر رنگی بسته به تعداد رنگها حجم داده های یک پیکسل بیشتر میشه و برای بالاترین حالت برای هر رنگ اصلی 8 بیت استفاده میشه که نتیجتا برای هر پیکسل 24 بیت استفاده میشه و شما تا 16777216 رنگ خواهید داشت. همینجا باید بگم که منظور از رنگهای اصلی همون قرمز و سبز و آبی هست. اما یک نکته را هم بگم که همیشه ما یک بخش هدر هم در هر فایل bmp داریم که مشخصات کلی فایل مثل سایز تصویر را در آن قرار داره. این فرمت تصویر الگوریتم ساده ای داره و براحتی میشه اطلاعات اونرو خوند اما حجم تصویر نسبتا بالا هست.
فرمت jpg از دسته فرمتهایی هست که با توجه به سیستم بینایی انسان و برخی روشهای فشرده سازی اطلاعات ، سعی کرده تا از حجم تصویر کم کنه. در واقع در این روش از این نکته استفاده میکند که چشم انسان به میزان روشنایی در تصویر حساس هست تا به رنگ! مثلا شما در یک محل تاریک از اجسام و تصاویر اطراف ماهیت کلی آنرا تشخیص میدهید و چندان رنگها برای شما قابل درک نیستند که این نشان دهنده حساسیت کمتر چشم به رنگ هست. در نتیجه در این روش برخی از اطلاعات رنگ دور ریخته میشه و همچنین از وضوح تصویر کم میکنه و در واقع کیفیت واقعی تصویر کاهش پیدا میکنه ولی برای چشم چندان مهم نیست. اینرو هم بگم که فرمت MPEG که برای نمایش فیلم هست هم از همین فرمت گرفته شده. الگوریتم jpg پیچیده هست چه موقع تبدیل تصویر به این فرمت و چه وقتی که شما تصویر رو میخونید ولی از حجم تصویر خیلی کم میکنه و یک نسبت یک به بیست میشه براش در نظر گرفت.
اما رسیدیم به فرمت GIF من در اینجا مطلبی رو از سایت www.developercenter.ir براتون آوردم.
اعلام:

پسوند فايلهاي تصويري (GIF) استانداردي است معين شده و كلي براي تصاوير گرافيكي.
عبارت كلمه GIF تشكيل شده از كلماتي ( GRAPHICS INTERCHENG FORMAT) است.
اين نوع فايل از بهترين وضوح تصوير گرافيكي براي نمايش متنوع تصاوير و همچنين از حجم بسيار كمي برخوردار است.
در ضمن فايلهاي تصويري كه با اين پسوند باشند به راحتي با هر نوع سخت افزاري قابل كار كردن مي باشند و مي توان آنها را تغیير داد و مجددا بر روي رسانه ذخيره و بازيابي ، ذخيره نمود.
يكي از دلايلي كه سخت افزار گرافيكي مي تواند با اين فايل به راحتي كار كند نوع قالب آن است.
قالب كلي يك فايل با پسوند GIF بصورت زير مي باشد:
توضيح
توصيف گر نمايش
نقشه رنگ سراسري فايل
توصيف گر تصوير
نقشه رنگ محلي داده ها
داده هاي تصوير

همانگونه كه مشخص شده است ، يك ساختار فايل گرافيكي با پسوند GIF از هفت لايه تشكيل يافته ، كه به ترتيب هر كدام از لايه ها را خواهيم گفت.

1. توضيح تصوير ( GIF SIGNATURE) :
اطلا عاتي بسيار محدود در اين قسمت درج مي شوند كه مشخص سازند اين فايل از چه نوع ساختاري است.
شش كاراكتر مركب به اين ترتيب در اين قسمت مي باشند: G I F 8 7 a سه كاراكتر آخري " 8 7 a " نمايايي را مي سازند كه مخصوص اين نوع فايل تعريف شده است و هنگام استفاده از فايل بااين كاراكتر مشخص شده مي شود و ضمن استفاده از اين كاراكترها معلوم ميگردد كه اين فايل از نوع "GIF" مي باشد.

2. توصيف گر نمايش ( SCREEN DESCRIPTOR) :
در اين محل شرح كل فايل درج شده است كه سراسر آن را پارامترهاي تصوير پركرده اند و كل فايل از اين قسمت استفاده مي كند و با آن مداوم در تماس قرار دارد.
اطلاعاتي كه در اين ناحيه قرار دارند شامل : تعريف كردن فضاي عكس و يا اطلاعاتي درباره نقشه رنگ زمينه و همچنين داده هايي كه عمق تصوير را مشخص مي سازند.
اين قسمت شامل 6 لا يه مي باشد :
پهناي نمايش، عمق نمايش، توصيف گر رنگهاي منطقي، وضوح رنگ تصاوير، رنگهاي زمينه، موجوديت هاي رنگ

زماني كه يك تصوير با ساختار GIF بصورت فيزيكي به نمايش در مي آيد ، بلطبع از اندازه اصلي خودش كه بر روي رسانه ذخيره و بازيابي مي باشد بزرگتر است. به عنوان مثال در محيطي همچون ويندوز مي توان اين تصاوير را بزرگتر نمود و يا امكان دارد قسمتي از يك تصوير را برش و يا اندكي از رنگ تصوير را كاهش داد.
هر پيكسل را با يك عدد كه نمايانگر آن است مي تواند بر روي صفحه و بصورت تو در تو ارزش گذاري گردد. در ضمن براي رنگ زمينه و در حالي كه در مد DOS باشيم مي توانيم از اعداد 0 تا 7 استفاده كنيم .

3. نقشه رنگ سرا سري ( GLOBAL COLOR MAP) :
يك نقشه رنگ سراسري در فايلهايي با پسوند GIF بصورت اختياري است ، اما در صورتي كه از رنگهاي مختلفي مانند تر كيبي استفاده نموده ايم بايد وجود داشته باشد.
هر تصوير به همراه خود نقشه رنگ مربوط به خودش را دارد و با استفاده از آن قسمت و رجوع به داده هاي موجود قسمت رنگها را مشخص مي سازد. امروزه اين نقشه رنگ بصورت نرمال بر روي سخت افزارها كار مي كند ، زيرا كه ساختار اين نوع نقشه رنگ به گونه اي است كه با سخت افزارهاي گرافيكي همخواني دارد.
با وجود توصيف گر فايل ، پس از خواندن اطلاعات مربوطه هويدا مي گردد كه چه رنگهايي بايد از نقشه رنگ استخراج شوند و نقشه رنگ نيز در هنگام خواندن فايل دائم با توصيف گر در تماس است و از داده هايي كه مر بوط به رنگ مي شود بهره مي برد تا رنگها بر روي تصوير مشخص گردند . يك نقشه رنگ بصورت كلي از شش لايه تشكيل شده است ، كه سه لايه آن تكرار رنگهاي بالايي مي باشد ، رنگها به ترتيب از قرمز ، سبز و آبي مي باشد كه اين سه رنگ مجددا در سه لايه با قيمانده تكرار مي گردند تا ارزش رنگهاي يك تصوير را مشخص سازند.
براي نمايش دادن هر رنگ از
فرمول2**( # BIT PER PIXEL) استفاده مي شود.

شاخص بري ارزش رنگ قرمز
شاخص براي ارزش رنگ سبز
شاخص براي ارزش رنگ آبي
تکرار رنگ - ئشاخص براي ارزش رنگ قرمز
شاخص براي ارزش رنگ سبز
شاخص براي ارزش رنگ آبي

با تر كيب رنگهاي اين لايه ها رنگ مورد نظر بوجود مي آيد و نمايش داده مي شود.
هر يك از پيكسلهاي موجود در يك تصوير با وجود داشتن يك نقشه رنگ محلي كه توضيح آن در بالا گفته شد ارزش گذاري مي شوند ، تمام اين رنگها با توجه به نقشه رنگ بوجود مي آيند.
نمايش رنگهاي تركيب شده با استفاده از محدوده اعداد 0 تا 255 صورت مي پذيرد . با تركيب سه رنگ بصورت (255،255،255) رنگ مشكي بدست مي آيد ، رنگ زرد كم رنگ از تركيب اعداد (180،180،0) مي باشد. نا گفته نماند براي مشخص نمودن رنگ عمق يك تصوير مي توان از يك نقشه رنگ استفاده كرد.
در صورتي كه توصيف گر ساختار فايل GIF بتواند به خوبي از عهده ترجمه كدها برآيد تمام اين رنگها به نوبه خودشان در كل تصوير استفاده مي شوند.

4.توصيف گرتصوير( IMAGE DESCRIPTOR) :
وظيفه يك توصيف گر تصوير معين كردن و تهيه نمودن قسمت كار و همچنين معلوم كردن فضاي داخلي يك عكس است.
مي توان گفت يك توصيف گر در هنگام انجام عمليات مربوط به خودش تمام يك تصوير را تجزيه و تحليل مي كند، بصورت كاراكتر و هماهنگ كننده بين لايه هاي ديگر فايل است و در كل ارتباط بين لايه هاي يك تصوير را مطرح مي كند. لايحه هاي مربوط به توصيف گر:

جدا كننده كاراكترهاي تصوير
مشخص نمودن پيكسلهاي سمت چپ تصوير
مشخص نمودن پيكسلهاي بالاي تصوير
مشخص نمودن پكسلهاي پهناي تصوير
مشخص نمودن تعداد پكسلهاي ارتفاع تصوير
قسمت مربوط به رنگهاي محلي
خصوصيات يك تصوير گر عالي بايد به گونهاي باشد كه بتواند اندازه يك تصوير را دقيق تشخيص داده و پس از رمز گشايي نمايش تصوير را انجام دهد.

5.نقشه رنگ محلي ( LOCAL COLOR MAP) :
يك نقشه رنگ محلي مي تواند تنظيمات را براي استفاده هاي بعدي از رنگها معين كند.
در صورتي كه يك قسمت از يك تصوير توسط توصيف گر فايل خوانده شد ، پس از معين نمودن تركيب رنگها و نمايش آن نقشه رنگ مجددا به توصيف گر اشاره مي كند تا از دستورات بعدي آن پيروي نموده و ادامه تصوير را نمايش دهد و رنگها معلوم شوند.
در كل مي توان گفت تمامي اين لايحه ها در هر لحظه با يكديگر ارتباط دارند تا يك تصوير به نمايش در آيد.

6.محل تصوير ( RASTER DATA) :
پيكسل ها بصورت سري و با يك شاخص ارزش گذاري مي شوند.
هر پيكسل از سمت چپ به راست و به صورت پي در پي و رديفي ذخيره مي شود ، همچنين از بالا به پا يين يك تصوير اين حالت صدق مي كند.
يك تصوير تا زماني كه به نمايش در مي آيد چهار مرحله را در اين لايه طي مي كند ، در مرحله اول از سمت چپ به راست و از بالا تا پايين خوانده مي شود ، پس از پايان رديف اول نوبت رديف دوم مي رسد و در آخر پس از عبور از چهار مر حله نقاطي كه در آنها تصوير قرار گرفته و حاوي داده بوده در خروجي نمايش داده مي شوند.
اين حالت تا زماني ادامه پيدا مي كند كه تمام داده ها پو يش گردند و پس از ارزش گذاري به نمايش كلي در آيند.

نكته:
سا ختار فايل GIF بدليل فشردگي و حجم بسيار كم آن مورد استفاده هاي زيادي هستند.
اين نوع فايل با كمك گرفتن از الگوريتم فشرده سازي كه به ( L Z W ) معرف است مي توان حجم آن را تا حدود نصف تقليل داد. به همين دليل از اين نوع پسوند در تصاوير اينترنتي زياد استفاده مي شود.
در صفحات وب هر چه تصاوير حجم كمتري را بخود اختصاص دهند سريعتر صفحه به نمايش در مي آيد و كاربر زمان زيادي را منتظر نمي ماند.
در حال حاضر تمام نرم افزارهاي گرافيكي ، شامل ويرايش كردن تصاوير از اين پسوند فايل پشتيباني مي كنند.
اين ساختار فايل متعلق به يكي از شركتهاي نرم افزاري در آمريكا مي باشد كه با پرداخت هزينه سالانه مي توان از نوع پسوند در تصاوير اينترنتي و يا در نرم افزاري استفاده كرد.

حالا منم چند نکته اضافه میکنم :
در این نوع فرمت چون از تصویر یک جدول رنگ ساخته میشه و نهایتا در این جدول تا 256 رنگ میشه تعریف کرد پس برای نمایش تصاویری با تعداد رنگ محدود مناسب هست. شاید با این مثال براتون این مطلب واضح تر بشه، فرض کنید شما یک جعبه مداد رنگی دارید که 16777216 رنگ هست! خوب اگه شما بدونید که مثلا امروز میخواهید یک نقاشی بکشید که در کل به 16 رنگ نیاز داره فقط همون مداد رنگیها را با خودتون میبرید و نه 16777216 تا رو.
در این روش شما از وضوح تصویر اصلا کم نمیکنید برخلاف JPG.
برای انیمیشن هم علاوه بر ذخیره اطلاعات هر فریم مدت زمان تاخیر در هر فریم دخیره میشه.
یکی از ویژگیهای این فرمت داشتن پشت زمینه نامرئی هست، شما اگه به لوگوی سایت من نگاه کنید می بینید که در هر جایی که من این تصویر رو استفاده کردم حالا چه سایت خودم و سایتهای دیگه ، رنگ زمینه همون سایت یا صفحه رو بخودش گرفته.

البته داستان این فرمت تصویر به همینجا ختم نمیشه ولی فکر میکنم برای شروع خوب بود. تا نظر شما چی باشه؟ Very Happy

بازگشت به بالا

رويت مشخصات كاربر ارسال پيغام شخصي بازديد از سايت ارسال كننده مطلب
کاربرانی که برای این ارسال از SoS تشکر کرده اند afsharan,

afsharan
کاربر فعال
کاربر فعال

وضعيت: آفلاين
21 دي ماه ، 1387
تعداد ارسالها: 28
امتياز: 6
تشکر کرده: 6
تشکر شده 28 بار در 25 پست

محل سكونت: مشهد مقدس

ارسالارسال شده در: يكشنبه، 29 دي ماه ، 1387 09:38:48    موضوع مطلب: پاسخ همراه با اعلان

با سلام
منون از اطلاعات شما
برای دیدن محتویات فایل gif شما از چی استفاده میکنید آیا با نوت پد درسته؟
من يك فايل gif انيميشن رو با نوت پد باز كردم شروع فايل با GIF89a بود با
توضيحات بالا فرق داشت يك عكس رو باز كردم ديدم كه با GIF87a يكي است
نتيجه كه فايلهاي متحرك gif با این کارکترها شروع میشن GIF89a
جدول رنگهای که گفتید در کجای فایل قرار دارند
ابتدای هر فریم و زمان تاخیر رو چه جوری تشخیص بدیم
برای یادگیری بهتر یک انیمیشن ساده رو اگه تحلیل کنیم بهتره
انتخاب انیمیشن با شما

بازگشت به بالا

رويت مشخصات كاربر ارسال پيغام شخصي
کاربرانی که برای این ارسال از afsharan تشکر کرده اند

SoS
مدیر سایت
مدیر سایت

وضعيت: آفلاين
11 شهريور ماه ، 1387
تعداد ارسالها: 569
امتياز: 371
تشکر کرده: 15
تشکر شده 334 بار در 201 پست


ارسالارسال شده در: يكشنبه، 29 دي ماه ، 1387 19:14:53    موضوع مطلب: انیمیشن GIF در تابلوروان پاسخ همراه با اعلان

برای خواندن اطلاعات فایلهایی از این قبیل Notepade ویندوز گزینه مناسبی نیست و بهتر هست شما از نرم افزارهایی همچون Hex Editor استفاده کنید.
در مورد ابتدای فایل همانطور که قبلا هم ذکر شد، از شش کاراکتر تشکیل شده که سه کاراکتر اول نشان دهنده فایل Gif و سه کاراکتر بعدی ورژن آنرا مشخص میکند. GIF87a در سال 1987 استانداردش تدوین شد و GIF89a در سال 1989 نسخه آن منتشر شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس http://www.binaryessence.com/dct/en000203.htm مراجعه کنید.
نوشتن یک مثال در رابطه با تصویر gif ثابت که توسط نرم افزار paint ویندوز درست شده و ابعاد آن سه در پنج است :





:كد

byte#  hexadecimal  text or
(hex)               value      Meaning
0:     47 49 46
       38 39 61     GIF89a     Header
                               Logical Screen Descriptor
6:     03 00        3           - width pixels
8:     05 00        5           - height pixels
A:     F7                       - GCT follows for 256 colors with resolution 3 x 8bits/primary
B:     00           0           - background color #0
C:     00                       - default aspect ratio
                   R    G    B Global Color Table
D:     00 00 00    0    0    0  - color #0 black
10:    80 00 00  128    0    0  -       #1
 :                                       :
85:    00 00 00    0    0    0  - color #40 black
 :                                       :
30A:   FF FF FF  255  255  255  - color #255 white
30D:   21 F9 04                Graphic Control Extension
310:   01                       - transparency is possible
311:   00 00                    - delay for animation: not used   
313:   10          16           - color #16 is transparent
314:   00                       - end
315:   2C                      Image Descriptor
316:   00 00 00 00 (0,0)        - scan pixels from left top...
31A:   03 00 05 00 (3,5)        - ...to right bottom.
31E:   00                       - end
31F:   08           8          LZW min. code size
320:   0B          11          11 bytes LZW encoded image data follow
321:   00 51 FC 1B 28 70 A0 C1 83 01 01
32C:   00                       - end
32D:   3B                      GIF file terminator


این هم یک نمونه از تصویر متحرک GIF :

:كد

byte#  hexadecimal  text or
(hex)               value      Meaning
0:     47 49 46
       38 39 61     GIF89a     Header
                               Logical Screen Descriptor
6:     90 01        400         - width pixels
8:     90 01        400         - height pixels
A:     F7                       - GCT follows for 256 colors with resolution 3 x 8bits/primary
B:     00           0           - background color #0
C:     00                       - default aspect ratio
D:                             Global Color Table
:
30D:   21 FF 0B                Application Extension
310:   4E 45 54
       53 43 41
       50 45 32
       2E 30        NETSCAPE2.0
31B:   03 01                    - data follows
31D:   FF FF                    - loop animation
31F:   00                       - end
320:   21 F9 04                Graphic Control Extension frame #1
323:   08                       - no transparency
324:   09 00                    - 0.09 sec delay
325:   00                       - no transparent color
327:   00                       - end
328:   2C                      Image Descriptor
329:   00 00 00 00  (0,0)       - scan pixels from left top...
32D:   90 01 90 01  (400,400)   - ...to right bottom
331:   00                       - end
332:   08           8          LZW min code size
333:   FF           255        255 bytes LZW encoded image data follow
334:                data
433:   FF           255        255 bytes LZW encoded image data follow
                    data
                     :
92BA:  00                      end
92BB:  21 F9 04                Graphic Control Extension frame #2
 :                                                              :
153B7B:21 F9 04                Graphic Control Extension frame #44
 :
15CF35:3B           1 429 301  File terminates


برای کسب اطلاعات بیشتر از آدرس زیر استفاده کنید :
http://en.wikipedia.org/wiki/Graphics_Interchange_Format

بازگشت به بالا

رويت مشخصات كاربر ارسال پيغام شخصي بازديد از سايت ارسال كننده مطلب
کاربرانی که برای این ارسال از SoS تشکر کرده اند saaeed,

hadi123
کاربر فعال
کاربر فعال

وضعيت: آفلاين
3 خرداد ماه ، 1388
تعداد ارسالها: 50
امتياز: 75
تشکر کرده: 1
تشکر شده 15 بار در 3 پست


ارسالارسال شده در: سه شنبه، 19 خرداد ماه ، 1388 01:37:12    موضوع مطلب: پاسخ همراه با اعلان

سلام مهندس ممنون از راهنمایی های شما.
من در قسمت قبل لینکی روکه معرفی کردید نگاه کردم دستتون درد نکنه واقعآ اموزنده بود.
بنا به توسیه شما با نرم افزار win hex فایل های مختلف gif رو برسی کردم ولی وقتی من یک فایل 8*8 gif
که مثلا یک کارکتر A ثابت میسازم با تغییر ادرس های تشکیل تصویر رنگ سیاه و سفید کارکتر به رنگی درهم تبدیل میشه
حتی یک تصویر خالی سفید هم همین مشکل پیش میاد و من نمیتونم کدها رو درک کنم.
شما فرمودید در جایی بیرون از اینترنت به این علم رسیده اید اگر امکان دارد این مکان رو به ما هم معرفی کن
یا اگر کلاس آموزشی هم باشه مشکلی نیست.
مهندس من تمایل زیادی برای یاد گرفتن زا آشکار سازی فایل های gif هستم. هزینش هم مهم نیست .
با تشکر از شما.

بازگشت به بالا

رويت مشخصات كاربر ارسال پيغام شخصي ارسال ايميل
کاربرانی که برای این ارسال از hadi123 تشکر کرده اند

hadi123
کاربر فعال
کاربر فعال

وضعيت: آفلاين
3 خرداد ماه ، 1388
تعداد ارسالها: 50
امتياز: 75
تشکر کرده: 1
تشکر شده 15 بار در 3 پست


ارسالارسال شده در: پنجشنبه، 21 خرداد ماه ، 1388 23:39:43    موضوع مطلب: پاسخ همراه با اعلان

سلاه مهندس من منتظر پاسخ شما هستم Idea

بازگشت به بالا

رويت مشخصات كاربر ارسال پيغام شخصي ارسال ايميل
کاربرانی که برای این ارسال از hadi123 تشکر کرده اند
تمامي مطالب ارسال شده:   
ارسال موضوع جديد   پاسخ به اين موضوع   ارسال تشکر

   HLachini.elewiz.com صفحه اول انجمن -> تابلو روان -> نقشه و سورس برنامه های تابلو روان

زمان پيشفرض سايت: ساعت گرينويچ + 3.5 ساعت
رفتن به صفحه 1, 2, 3, 4, 5  بعدي
صفحه 1 از 5
  
نام کاربري:      کلمه عبور:     

~ يا ~
عضويت در سايت

  


 


Powered by phpBB © 2001, 2008 phpBB Group
پروگرامر و تستر آِی سی سانا با قابلیت تشخیص اتوماتیک قطعه و درج تمامی قطعات از پین یک زیف و تامین کلاک قابل استفاده در بسکام و کدویژن